توضیحات
سیکل رانندگی پارامتر بسیار مهمی جهت مدلسازی اتوبوس است؛ چرا که رفتار و روند حرکت یک اتوبوس را در بازه زمانی فعالیت آن بیان میکند. با استخراج رفتار کلی اتوبوسهای یک شهر میتوان یک مشخصهی سرعت بر حسب زمان موسوم به سیکل رانندگی بدست آورد که میتواند معرف و نمایندهی رفتار متوسط شتابگیری اتوبوسهای آن شهر باشد و در محاسبات و تحلیلهای مصرف انرژی یک اتوبوس برقی از اطلاعات آن استفاده کرد.
در این مساله ابتدا یک سیستم اندازه گیری و ثبت دادههای سرعت وسیله نقلیه طراحی می شود. سپس برای جمع آوری داده، مسیرهای مناسب در شهر تهران انتخاب شده و سرعت اتوبوسهای در حال تردد در شرایط واقعی جمعآوری می شود. در نهایت با ارائه الگوریتمهای مناسب و انجام محاسبات آماری، دادههای به دست آمده پایش و تحلیل شده و سیکل حرکتی اتوبوس های شهر تهران بدست می آید.
- نحوه انتخاب مسیرهای مناسب برای جمع آوری دادههای ترافیکی با ارائه جزئیات
- نحوه انتخاب یا طراحی نرمافزار مناسب جهت اندازهگیری و ثبت داده سرعت وسیله نقلیه همراه با جزئیات فنی
- یک کلان داده (Big data) از پروفایل سرعت اتوبوسهای شهری تهران در نقاط مختلف این شهر که بر اساس مسیرهای مرحله یک بدست آمدهاند. تفکیک پروفایلهای خطوط عادی و ویژه امتیاز دارد.
- ارائه الگوریتم پایش و تحلیل پروفایلهای سرعت اتوبوس جهت استخراج سیکل رانندگی اتوبوس
مهندسی برق
مهندسی مکانیک
آمار
مهندسی عمران- گرایش حمل و نقل
مهندسی کامپیوتر
علوم کامپیوتر
ریاضی
آقای مهندس ایمان تاهباززاده مقدم، دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک در گرایش دینامیک کنترل از دانشگاه تهران
مرکز توسعه خودروهای برقی مپنا و زیرساخت ها به منظور توسعه فعالیت گروه مپنا در زمینه حمل و نقل پاک در سال ۱۳۹۶ در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) تاسیس گردید. این مرکز هم اکنون در زمینه طراحی و ساخت انواع شارژرهای خودروهای الکتریکی و همچنین طراحی و ساخت سیستم های پیشرانه الکتریکی مورد استفاده در انواع وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت دارد. کلیه سرویس های پشتیبانی از ایستگاه های شارژ به صورت هوشمند در این مرکز انجام می گیرد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.